torsdag, april 17, 2008

Ch'lotte på slottet


I dag ligger stillheten som et tykt teppe over Oslo. Sola ser ut til å dempe alle lyder på en filmaktig måte. Varmen trenger seg vei gjennom den kalde skyggelufta som har lagt over byen i månedsvis. Og smilene baner sine veier i ansiktene på folk. Det er en deilig tid denne våren byr på. I dag vasker jeg leiligheten og rydder på mitt overfylte rom. Martin kommer snart syklende med reprasjons-supplies sånn at vi kan være sykkelsykehus for min og Benedicte sin sykel. Så blir det sykkeltur i marka i kveld. -Det gjelder å nyte de stundene man har! Og å plukke de vårblomstene man ser :)

Nå om dagen så føler jeg at jeg har min egen lille sofies verden... For snart to måneder siden søkte jeg en sommerjobb jeg hadde så utrolig lyst på! Så ukene etter det gikk jeg og sjekket postkassen til stadighet. Til slutt måtte jeg ringe for å høre hvordan det stod til med søknaden, for jeg var så ivrig! Så fikk jeg komme på intervju, og igjen sjekket jeg postkassen til stadighet. Og plutselig dumpet det en vakker konvolutt ned i postkassen: "juhuu du skal være guide på slottet i sommer" - (Fritt fra hukommelsen) Og nå går jeg til stadighet og venter på disse vakre konvoluttene fra Det Kongelige Hoff med brev om flere ting jeg trenger å vite før jeg spaserer rundt i kongens ganger og rom og ser på vakre bilder, tepper, gardiner og stoffer. Et lite eventyr for en liten eventyrer!

5 kommentarer:

Pall Mall Cigarettes sa...

Yesterday I visited your blog and liked it very much! I have found a lot of really interesting and useful information there! The time I have spent reading was wonderful and I may say that you’ve done a great job! There are also wonderful photos! I’ve immediately added your blog to my favorite links and will enter it any time when in need of something positive. Thanks a lot!

Lene sa...

Gratulerer med ny jobb, far jeg privattur eller? Kjenner at jeg synes du er heldig;)

Ingrid. sa...

Det er jo en perfekt sommerjobb for en liten prinsesse som deg :)

Amelie78 sa...

Nææ! Wow! Det er jo helt utrolig! Du er jo som en mørk, eksotisk utgave av Synnøve Solbakken og passer perfekt inn på det norske slott! Spennende! Gratulerer!

Klem fra Am.

:)

Anonym sa...

Seriøst!?! Slottet! Jeg kommer så sykt på omvisning, det er jo drømmejobben jo.. åh.. du er heldig!!